петак, 24. јануар 2014.

Rodjendanska torta sa bananama



Po rodjendanskoj želji, torta sa bananama
Svima koji su probali dopala se. Probajte i Vi :)

Ova torta je slučajno napravljena. Jednoj osobi sam za rodjendan htela da napravim divnu tortu koja se zove London torta, četiri različite kore, badem, lesnik, orasi, kuvani krem od jaja...sve i svemu uz većanje o divnim kombinacijama, dotična osoba ko iz topa reče: Ja hocu tortu sa bananama :) Meni već roletna pade, jer nisam ljubitelj banana. Ali eto pukim slučajem, u poslednjem trenutku pade "kocka" na banane. I sta sad? Nemam nikakav recept za tortu sa bananama. Otvorim ja orman i frizider, popišem sastojke koje imam i krenem u akciju sa željom da ne provedem pola dana u kuhinji :) jer ipak, kao sto rekoh nisam ljubitelj banana, i po meni takve torte ne zavredjuju neki veliki trud :) Možda gresim ... A London torta će biti meni za rodjendan , ako je ne pobedi Reforma :)
Otom potom, u nekom od narednih postova, biće oba recepta.
I evo sad, spremajuci se da vam pišem recept, setila sam se da meni najdraža osoba, moja drugarica, voli banane, i biće ponovo napravljena i za njen rodjendan :)


Rodjendanska torta sa bananama

Kora:

7 jaja
7 kašika šećera
4 kašike brašna
3 kašike mlevenih oraha
1 prašak za pecivo

Umutiti sastojke i ispeći patišpanj. Ja sam ga pekla u najvećem plehu koji imam, dimenzije 32x40, (iz razloga da ne pečem 3 posebne kore), oko 20-25 minuta. U ugrejanoj rerni na 200 stepeni , s početka na 200 stepeni oko 10 minuta i ostatak na 180 stepeni. Ali naravno sve zavisi od vaše rerne.
Dobila sam koru debljine malo manje od 1cm, i isekla sam je na 3 dela, tako da sam dobila duguljastu tortu . Koru poprskati sa mlekom.

Fil:

oko 700 gr banana ( uzeti više, jer neke mogu biti trule)

900 ml mleka
3 pudinga od vanile
1-2 kašike gustina
8 kašika kristal šećera
250 gr putera
100 gr prah šećera
4 vanil šećera
50 gr čokolade za kuvanje

3 šlaga



U 100 ml mleka ( od ovih 900ml) umešati puding i gustin. Ostatak mleka zasladiti sa kristal šećerom, pa u provrelo zakuvati puding. Takodje možete u puding ukuvati par žumanaca, bude lepši i ukusniji fil, a belanca iskoristiti za Puslice.
Umutiti puter sobne temperature sa prah šećerom i vanil šecerom. Dodati u ohladjen puding i sve izmiksati. Podeliti fil na dva dela, u razmeri 2:1, tako da jedan deo bude duplo veći od drugog. U manji deo dodati istopljenu čokoladu. 


Redjati sledećim redosledom:
kora-polovina žutog fila-banane-kora-fil od čokolade-banane-kora-žuti fil-šlag

Za slova sam istopila puter i čokoladu za kuvanje u istoj razmeri. Kad se malo prohladilo, sipala sam u dresir kesu, i na masnom papiru pisala slova. Stavila sam u zamrzivač da se zalede, skidala sa papira i zabadala slovca u šlag :) 

Možda će me neko pitati kolika torta se dobije :) 
Pa evo: dobila sam  pravougaonu tortu dimenzije 13x32. Nisam je stavila na vagu, al slobodna procena je da je imala oko 3kg i možda nešto više :)
I otišla je cela jako brzo . Ja sam je probala, dobra je, ali ja ipak ne ljubim banane :)



Нема коментара:

Постави коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...