понедељак, 24. март 2014.

Šamponeze

samponeze


Da li ste nekada čuli za šamponeze?
To su stari kolači, ni sama ne znam tačno koliko, prodavali su se 
po beogradskim gradskim poslastičarnicama '80 tih godina.
Sećam se kad sam imala desetak godina, nana ih je kupovala u velikim količinama, i uvek sam čekala da dodje iz poslastičarnice sa svežim šamponezama.
Kad god me pitala koje kolace da kupi, ja bih joj rekla: :
"One sa roze dugmetom "- nikad nisam mogla da zapamtim kako se zovu.
Najsladja mi je bila ta roze tufnica od fondana, 
i uvek bi ih poskidala sa svih i pojela :) 
Dete kao dete :)
Takmičila sam se sa mamom koja će više da pojede :)
Dugo sam tragala za receptom i konačno našla. 
Mojoj sreći nije bilo kraja.
Majko moja samo za tebe !
A delim i sa svima vama ove divne kremaste 
i u mojoj porodici omiljene kolače.
Uzivate!



samponeze-3



samponeze-1


Potrebno je:

Gornja kora:
5 jaja
120 gr šećera
100 gr oraha
40 gr brašna
250 gr putera

Umutiti puter, žumanca, šećer, brašno i orahe, pa na kraju dodati umućena belanca.
Podmazati pleh (30x35) i peći u zagrejanoj rerni na 180 C oko 15-20 minuta.
Koru ohladiti i vaditi krugove odgovarajućom okruglom modlom.

Donja kora:
200 gr brašna (i još malo ako treba)
120 gr putera
70 gr šećera
1 žumance

Umesiti testo, razviti i vaditi krugove odgovarajućom okruglom modlom.
Ja sam prvo umutila puter , pa dodala šećer, dobro umutila, dodala žumace i brašno na kraju.
Peći u podmazanom plehu (30x35) u zagrejanoj rerni na 180C oko 15 minuta.

Krem:
250 gr putera
250 gr prah šećera
5 žumanaca

Žumanca sa šećerom skuvati na pari, pa u ohladjeno dodati izradjen puter.

Fondan:
prah šećer
sok od pola limuna
roze boja


samponeze-2


Spajati po dve kore filom, takodje celu šamponezu obmotati filom i uvaljati u mlevene orahe. Meni za za omotac trebalo otprilike oko 150-200 grama oraha (nisam merila, to je otprilike) Na sredini špricnuti tacku od roze fondana.

* Napomena*

Modla mi je bila prečnika 6cm, i izašlo mi je 20 komada. 
Srazmerno veličini pleha u kojoj pečete gornju koru, na tu istu debljinu razvaljajte donju biskvitnu koru.















8 коментара:

  1. I ja se secam ovih kolaca iz crvenih kiosaka, msm da je to bila bg poslasticarnica.
    Neverovatno, nikada ih vise nisam videla da se negde prodaju.
    Hvala na podsecanju, slikama i naravno receptu!

    ОдговориИзбриши
  2. Lepoo izgledaju ali su toliko masne da se ne mogu jesti. Ovo nije pravi recept za šamponjeze.

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo je pravi recept iz jedne poznate beogradske poslasticarnice. 1000 puta sam ih pravila, mnogo ljudi ih je jelo i nikome zaista nisu bile masne.
    Samponeze ne mogu da budu posne. A sve je stvar ukusa...

    ОдговориИзбриши
  4. Нисам чак ни знала како се зову, ја сам их такође звала колачи са дугметом. Хвала Вам.

    ОдговориИзбриши
  5. Kolač je pravila poslastičarnica Nedeljković (vlasnik Voja Nedeljković) iz Makedonske ulice povodom dolaska japanskog princa u Beograd. Kolač je je bio beo (uvaljan u mlevene bademe) sa roze tufnom na vrhu po uglednom na japansku zastavu.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...