недеља, 23. фебруар 2014.

Kapri torta sa malinama





Zove mene mama jedan dan i kaže :
"Imam 7 belanaca, mogla bi da napravis Puslice-to ti je specijalnost"
Ja se nasmejah i rekoh :
"Auu odakle ti 7 :) nećeš verovati imam i ja 3 ostalo mi "
A odakle, pojma nemam, ustvari posle sam se setila da sam pravila Lazanje, pa su mi odatle ostala , jer u pavlaku kojom premazujem kore idu samo žumanca. Al da ne skrećem sad sa teme...
Razmišljam se ja koliko ce to puslica da ispadne od tolikoooo belanaca ...
U tom kaže meni sestra Maja da je bolje da napravim neku tortu sa korama od belanaca, i nadje mi ovaj recept .
I ja se latih posla, jer kako meni nikad nije tesko da nesto napravim.
Malo je "ružna" slika, al dobro sam i uspela i ovo da uslikam , "omlatila" se torta u pola dana :)
Ovde čak nije dovoljno ni odstajala u frižideru, morala sam što pre da je probam.
Al prvom sledecom prilikom idu druge slike :)
A to će biti za nedelju dana, kad moja mala Joca bude punila 2 godine .
Eto koliko nam se dopada torta :)
Majo, hvala ti!


Evo i obecanih slika, Jovana je napunila 2 godine.
Ovo je bilo njoj za rodjendan :)





Kapri torta sa malinama

Za 2 kore potrebno:
10 belanaca
10 kašika kristal šećera
12 kašika mlevenih oraha
2 kašike brašna
100 gr rendane crne čokolade

Umutiti belanca sa šećerom u cvrst šne, pa špatulom lagano umešati pomešane orahe sa brašnom i rendanom čokoladom.
Rernu ugrejati na 190 stepeni, i peći oko 20 minuta

Možete peći 2 odvojene kore u plehu 35x25cm, ili jednu u većem pa je iseci popreko na 2 dela.

Crveni fil:
500 gr malina (svežih ili zamrznutih)
300 gr kristal šećera
2dl vode
2 pudinga od maline

Kratko ušpinovati šećer i vodu, više da samo provri, pa dodati maline.
Kad se maline raspadnu dodati 2 pudinga predhodno umućena u malo vode.
Kuvati uz stalno mešanje.

Žuti fil:
10 žumanaca
600 ml mleka
150 gr šećera
3 kašike gustina
2 kašike brašna
250 gr putera
1 šipka vanile

Umutiti malo žumanca sa 5 kašika šećera(od ovih 150gr), razmutiti sa malo mleka (od onih 600ml) pa dodati gustin, brašno, pa skuvati u ostatku mleka.
Dodati i srž vanile. Kuvati, sve vreme mešajući žicom i paziti da ne zagori. Staviti foliju preko da se ne uhvati korica i ohladiti ga. Kada se ohladilo, dodavati postepeno krem u predhodno umućen puter i sve sjediniti.

Čokoladni premaz:
200 gr crne čokolade za kuvanje
70 gr putera
3 kašike ulja 

Rastopiti cokoladu sa puterom ,pa dodati ulje, ostaviti da se prohladi ali ne previse.

Za ukrašavanje:
Ganache krem
200 gr crne čokolade za kuvanje
250 ml slatke pavlake za šlag

U pavlaci rastopiti čokoladu uz neprestano mešanje. Kada se ohladi, staviti u frižider, pa ohladjeno izraditi mikserom.Puniti dresir kesu i ukrasiti tortu okolo.
Ali ovo i ne morate, ukoliko ne zelite , može i obican šlag.


Od ove mere sastojaka izadju 2 ovolike tote. Ja sam samo sestrinski podelila, tako da je ova bila za Maju, veći deo njoj jer je zaslužila,a druga ista ovolika je išla na 2 dela , jedan deo sestri Jeleni, a drugi deo meni :)
A podela je izgledala ovako :




Redjati sledećim redosledom:
  • 1.kora
  • 1/2 crvenog fila
  • 1/2 zutog fila
  • 1/2 čokoladnog premaza
  • 2.kora
  • 2/2 crvrnog fila
  • 2/2 žutog fila
  • 2/2 čokoladnog premaza
Ostaviti 2-3 kašike crvenog fila da se premaze torta odozgo.







Нема коментара:

Постави коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...