петак, 29. новембар 2013.

French Macarons


Velika se "fama"stvorila oko macrona...niko se ne usudjuje da ih napravi. 
Ja sam dosta recepata pročitala na internetu, i svi su različiti. 
Sastojci su isti, ali su kolicine razlicite. Čak sam ih kupovala i bili su slicni, ali ne i isti. 
Ja sam napravila svoj mix, i ispali su savršeni - po mom mišljenju i mišljenju mojih ukućana. Ovo su moji, a vi prosudite da li dovoljno dobro izgledaju da bi bili ukusni :) 

Ne plašite se da napravite ove divne i ukusne kolaciče, samo spremite malo slobodnog vremena, pratite upustva i nećete pogrešiti


French Macrons 
(recept za štampu)

Sastojci za Macrons:


140 gr belanaca

180 gr kristal šecera   
160 gr prah šecera
160 gr bademovog brašna
boja i aroma po zelji i ukusu 
(ja sam koristila roze boju i aromu maline)

E, sad, ima par "caka"oko pripreme:



  • Belanca trebaju biti sa sobne temperature. Neko kaže da trebaju stajati par dana razdvojena u frizideru od žumanaca. Ja nisam tako radila. Cela sam jaja par sati držala van frižidera, i onda odvojila belanca
  • Koristiti boje u prahu ili gel boje. Tečne ce razrediti testo. Ja sam boju stavljala u mešavinu praha od badema i prah šećera)
  • Pise u sastojcima bademovo brašno. Ja nisam nigde uspela da ga nadjem, gledali su me "belo" u radnji zdrave hrane, kao da sam tražila eksere :) Našla sam razna upustva kako napraviti, ali ja nisam želela da se zamaram sa time,samo sam samlela bademe 2 puta na ručni mlin za orahe, a onda ga jos jednom samlela u multipraktiku. Mani je ovo bilo vrlo zadovoljavajuće. Ali ako neko baš želi da pravi bsašno, moze na sledeći način:Kupiti blansirane bademe oguljene od ljuske u par puta samleti. Ukoliko ne nadjete blanširane, mogu se kupiti obični pečeni, blanširati ih i oguliti od ljuske. Osušiti i samleti. Bademe je potrebno prosejati , kao i prah šećer.

A sad da krenemo na spremanje Macrons-a 

Samleti u multipraktiku prah šecer i samlevene bademe, da se dobije fin prah. Prosejati , i krupnije ostatke odstraniti. Izmeriti, treba da bude 320 gr. Ako nemate, dodati jos mešavine badema i prah šećera, ili samo prah šećera. 

Belanca umutiti skoro do pola. Dodati polovinu kristal šecera. Umutiti ali ne skroz, Dodati drugi deo šećera i umutiti belanca u čvrst šam, da kad okrenete činiju naopako, da se šam ne mrda.

U umućena belanca sipati mešavinu prah šećera i mlevenih badema. Lagano , po principu "preklapanja" ručno sjediniti smesu. Nikako mikserom. Dodati aromu i boju. Kad je sjedinjeno, jos par puta snažnije umutiti, da se dobije tekstura kao "lava" ( da spada sa spatule)
Nemojte preterano mutiti, razrediće se smesa.

Obložiti pleh pek papirom. Sipati smesu u dresir kesu (ja sam koristila okrugli nastavak) Istiskivati okrugle macrone otprilike prečnika 2cm i praviti isti toliki razmak izmedjun  njih, jer ce se raširiti naknadno. Ukoliko ne umete sami da ocenite da vam svaki bude iste velicine, mozete nacrtati šablon na papiru, podvući ga ispod pek papira, koji će te kasnije izvući.




Nakon istiskivanja, postoje dve bitne stavke :
  • Par puta lupiti plehom o radnu površinu, okretati ga sa svih strana i ponoviti postupak. Sve ovo treba uraditi da bi ih macrona izašao višak vazduha i da bi se vrhovi od istiskivanja poravnali.
  • Ostaviti macrone da odstoje oko pola sata na sobnoj temperaturi. E sad, kako će te znati da su dovoljno odstajali? Kad ih pipnete prstom ne treba da se lepe za prst, i treba da se malo uhvati "korica" Ovo "stajanje" je jako bitno da bi se stvorila "stopica ili obruč" sa strane nakon pečenja.




Ugrejati rernu na 150 stepeni. Peći ih oko 12 minuta u zavisnosti od vaše rerne.
Posle 10tak minuta, proveriti macrone. Kad ih pipnete prsto odozgo i malo ih pokusate pomeriti, ako se pomeraju peci još malo, ukoliko su stabilni na svojim "stopicama" , pečeni su.
Izvaditi ih, skloniti sa pleha zajedno sa papirom i skidati sa papira tek kad su potpuno ohladjeni. Uvek peći samo 1 pleh. Ja pecem u običnoj rerni ( bez ventilatora )




Fil od čokolade (ili ti "chocolade ganache")

150 gr crne cokolade
1dcl pavlake za šlag (u zavisnosti koju čokoladu uzmete, možda i malo manje)

Staviti pavlaku da se ugreje, dodati cokoladu i sjediniti. Može se dodati malo putera.

Staviti fil na jedan deo, preklopiti ga drugim tako što ćete praviti kao sendvičice.


Ostaviti macrone u frizideru oko 24 sata da se sjedine ukusi i mirisi i stegne cokolada. Pre serviranja ih izvaditi. Mogu stajati van frižidera.





2 коментара:

  1. Bademovo prasno se pojavilo u Biospaizu,ali za makrone je najbolje bademovo brasno u prahu naravno ima u Madjarskoj ali donosi zena na fejsu pod Sve za torte iz Subotice.Pozdrav.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...