уторак, 19. новембар 2013.

Mamine kifle


Dovoljno je samo reći: Mamine kifle :)
Sve ostalo bi bilo stvarno suvišno, al ajde da kažem jos nešto.
Odkad znam za sebe volim kolače, slane, slatke, obožavam torte, ne biram...
Od malih nogu pamtim da je kuća uvek mirisala na kolače , 
uvek me čekalo nešto lepo i ukusno.
Na ovim maminim kiflama sa bukvalno odrasla sa sve moje 2 sestre.
Nas tri, tri mere testa :) ostalima oko ostane :) 
Sećam se kao da je juce bilo : Crni rokovnik iz mamine firme zvani "Centroprom" 
a u njemu gomila recepata ispisanih maminom rukom...
Donese se rokovnik na sto, provere se zalihe u frižideru, i svi zavrćemo rukave :)
Lupaju su jaja, prosejava se brašno, mesi se testo.
Uglavnom su mama i nana sve to radile, a ja kao "neiskusna klinka" pravila sam neke svoje "dronjke" od ostataka testa , i to je moralo da se ispeče, 
jer to je bio "moj mali ručni rad" :)
I tada, davnih dana je pocelo moje interesovanje za slatki deo kuhinje.

Ovo kifle su stvarno jako ukusne, i jedna mera je uvek malo. 
Ja ih sad prvi put pravim sama, prvi put pravim kiselo testo, i moram se pohvaliti da su izvanredne 
:) :) :)
Kad moj muž kaze da su dobre, onda su stvarno dobre.
Pojeo je pola cinije, onako tek izvadjene iz rerne.
Napravite , i uverite se .

Mamine kifle


Sastojci: 
1 kg mekog brašna
1 kvasac  (2 kesice suvog)
1/2 l mleka
1/4 l ulja
2 kašičice soli
2 kašičice šećera
2 jaja
1 pakovanje margarina ili putera (250 gr)
1 žumance
3 kašičice pavlake


Ovo je klasično kiselo testo, koje ne voli da mu je "hladno", stoga svi sastojci koji su potrebni, treba da odstoje sat vremena na sobnoj temperaturi. Bilo da stoje u frizideru, špajzu, na terasi...

Pre svega spremiti kvasac. U 1/2 l mlakog mleka ( nikako vruće) staviti izmrvljen kvasac pomešan sa 1 kašikom brašna ( od onog 1 kilograma iz sastojaka) i 2 kašičice šećera. Ostaviti ga na toplom da nadodje.

Nikad ne ide so na kvasac, neće narasti.

Kada je kvasac nadošao, u drugu posudu sipati brašno, ja u njega dodam so, pa dodati 2 umucena jaja, ulje, promešati, pa dodati nadignut kvasac.
Testo mesiti 10 minuta, pokriti ga krpom i ostaviti da odmara 1 sat.


Kad je testo odstajalo, premesiti ga, podeliti na 2 dela, a svaku polovinu na jos 3 dela.
Svaki deo razviti u krug, i seći na 8 delova.



Ja sam ovaj put filovala sa dzemom od kajsija, a možete filovati po izboru. Mogu se se praviti i slane kifle.
Redjati ih u podmazan pleh ili obložen pek papirom.
Svaku kiflu premazati umućenim žumancem i pavlakom. Odozgo staviti po kockicu margarina ili putera.


Kifle staviti u hladnu rernu i peći na 175 stepeni oko 25 minuta dok lepo ne porumene.
( Temperatura zavisi od vaše rerne )



Po zavrsetku svega, sesti , odmoriti se i pojesti pola cinije vrelih , iz rerne izvadjenih kifli :)
Bas kao i ja 
Prijatno !






Нема коментара:

Постави коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...